Matrikulante: Wat om te oorweeg wanneer jy jou 2024 studie-opsies opweeg

Noudat matriekleerders die sakedeel van hul finale skooljaar betree en voorberei vir hul IEB- of NSC-eksamen, is dit noodsaaklik dat hulle nie die kwessie van volgende jaar se studies te laat los nie, sê ’n onderwyskenner.


Noudat matriekleerders die sakedeel van hul finale skooljaar betree en voorberei vir hul IEB- of NSC-eksamen, is dit noodsaaklik dat hulle nie die kwessie van volgende jaar se studies te laat los nie, sê ’n onderwyskenner.

“Graad 12-leerders moenie die besluit oor wat en waar hulle volgende jaar wil studeer tot op die nippertjie oorlaat nie. Plekke is beperk by openbare universiteite en private hoëronderwysinstellings (PHEI’s), en openbare universiteitsruimtes word beperk deur hul inskrywingsplanne wat deur die Departement van Hoër Onderwys en Opleiding (DHET) goedgekeur is. ’n Wye reeks studierigtings is beskikbaar by ‘n gehalte-PHEI’s,” sê dr Linda Meyer, besturende direkteur van die Independent Institute of Education se Rosebank College.

Slegs ’n beperkte aantal aansoekers van die openbare universiteit sal plasings ontvang, en dit is van kardinale belang om betyds aansoek te doen, sê sy, en voeg by dat ’n lewensvatbare alternatief is om by ’n geakkrediteerde private instansie te studeer.

Voornemende studente se doelwitte en aspirasies kan dikwels beter aangewend word buite die openbare universiteitstelsel, aangesien private instellings verskeie voordele bied, soos die nuutste tegnologie, bedryfservare dosente en kleiner klasgroottes.

Dr Meyer sê dat wanneer voornemende studente besluit waar om te studeer, hulle die volgende faktore noukeurig moet opweeg:

Akkreditasie

Voornemende studente moet verseker dat hul gekose kwalifikasie en instelling deur die betrokke owerhede geregistreer en geakkrediteer is. Of die instelling nou ‘n openbare universiteit of PHEI is, kan hulle gerus wees dat werkgewers hul kwalifikasies sal erken indien die regte akkreditasie in plek is.

Alle kwalifikasies wat deur ’n openbare of private instelling in Suid-Afrika aangebied word, moet by die Suid-Afrikaanse Kwalifikasieowerheid (SAQA) op die Nasionale Kwalifikasieraamwerk (NQF) geregistreer wees en by die Raad op Hoër Onderwys vir Hoëronderwyskwalifikasies geakkrediteer word. Dit is belangrik om die akkreditasiestatus van verskaffers en kwalifikasies te ondersoek voor inskrywing.

Die DHET is verantwoordelik vir die registrasie en regulering van hoëronderwysinstellings, en voornemende studente kan die DHET-lys van goedgekeurde private verskaffers hier besigtig.

Erkenning van die bedryf

Voornemende studente moet ook vasstel of hul kwalifikasie erken word deur die betrokke professionele liggaam en bedryfsverenigings soos byvoorbeeld die Suid-Afrikaanse Instituut vir Geoktrooieerde Rekenmeesters (SAICA), die Instituut vir Gesertifiseerde Boekhouers (ICB), die Geoktrooieerde Instituut vir Bestuursrekenmeesters (CIMA) en die Suid-Afrikaanse Raad vir Opvoeders (SACE).

Werkgereedheid

In ’n wisselvallige en onsekere omgewing, waar die plaaslike en globale ekonomieë onvoorspelbaar bly, en kunsmatige intelligensie al hoe meer die arbeidsmark beïnvloed, moet voornemende studente verseker dat hulle ’n instelling kies wat vinnig hul kurrikulum aanpas tot die veranderende eise in die wêreld van werk.

Universiteite wat die afgelope dekade of twee steeds dieselfde kurrikulum aanbied met minimale aanpassing, sonder ’n fokus op en reaksie tot die veranderende vereistes in ‘n gegewe bedryf, sal dus nie die beste opsie wees om studente voor te berei vir die werkplek wat hulle drie of vier jaar later sal teëkom nie.

“Voornemende studente moet dus seker wees om navraag te doen oor praktiese en werkgeïntegreerde komponente van hul studies,” sê Meyer.

Globale erkenning van die instelling en sy kwalifikasies

Aangesien baie jong Suid-Afrikaners sal verkies om vir ’n tyd na die buiteland te gaan om internasionale werkservaring op te doen, moet hulle seker maak dat hul kwalifikasies in die buiteland erken sal word, sê Meyer.

Om te bepaal of ’n kwalifikasie deure vir internasionale geleenthede sal oopmaak, kan voornemende studente die webwerwe van https://www.enic-naric.net/ of https://www.enic-naric.net/page-africa ENIC (European Network of Information Centres in the European Region) en NARIC (National Academic Recognition Information Centres in the European Union) raadpleeg. SAQA kan ook genader word om die status van kwalifikasies en hul internasionale erkenning te verifieer.

Die omgewing

Die skuif van skool na universiteit is ’n belangrike een, en nuwe studente het al die hulp nodig wat hulle kan kry om optimaal te presteer. Dit is dus die moeite werd om navraag te doen oor studenteondersteuningstelsels wat in plek is by die instelling wat u oorweeg, klasgroottes, die leerervaring en die studentewelstandsdienste wat verwag kan word. ‘n Uitstekende manier om hierdie faktore te assesseer, is om met voormalige en huidige studente en kampuspersoneel te praat.

“Klasgroottes en studenteondersteuning is van kardinale belang om studentesukses en die vermoë van ’n gegradueerde om van dag een af met selfvertroue die werkplek te betree, te verseker. Dit is nie maklik om te besluit waar jy gaan studeer nie, en die besluit moet eers gedoen word nadat jy jou opsies deeglik oorweeg het,” sê Meyer.

“Terwyl jy gereed maak vir die akademiese prestasie van ‘n leeftyd later vanjaar, onthou om ernstig te dink oor jou naskoolse toekoms. Moenie die besluit tot op die laaste nippertjie laat, wanneer jou opsies minder is, en jy nie meer die luuksheid van versigtige en deurdagte oorweging van al die wonderlike keuses tot jou beskikking het nie.”

Categorised:

You need to be Logged In to leave a comment.